8.3.13

No vull...













No vull
que els petons es paguin
ni la sang es vengui
ni es compri la brisa
ni es llogui l'alè.
No vull
que el blat es cremi i el pa es escatimi.
No vull
que hagi fred a les cases,
que hagi por als carrers,
que hagi ràbia als ulls.
No vull
que en els llavis es tanquin mentides,
que en les arques es tanquin milions,
que a la presó es tanqui als bons.
No vull
que el pagès treballi sense aigua,
que el marí navegui sense brúixola,
que a la fàbrica no hagi lliris,
que a la mina no vegin l'aurora,
que a l'escola no seria el mestre.
No vull
que les mares no tinguin perfums,
que les mosses no tinguin amors,
que els pares no tinguin tabac,
que als nens els posin els Reis
samarretes de punt i quaderns.
No vull
que la terra es parteixi en porcions,
que al mar s'estableixin dominis,
que en l'aire s'agitin banderes,
que en els vestits es posin senyals.
No vull
que el meu fill desfilada,
que els fills de mare desfilin
amb fusell i amb mort a l'espatlla;
que mai es disparin fusells,
que mai es fabriquin fusells.
No vull
que em manin tal, i Mengano,
que em fisgue el veí de davant,
que em posin cartells i segells,
que decretin el que és poesia.
No vull
estimar en secret,
plorar en secret,
cantar en secret.
No vull
que em tapin la boca
quan dic No vull....

No hay comentarios:

Publicar un comentario